Saturday, May 15, 2010

Global Search Market Draws More than 100 Billion Searches per Month

Global Search Market Draws More than 100 Billion Searches per Month

Google Sites Leads Global Search Market with 67 Percent Market Share

RESTON, VA, August 31, 2009 – comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR), a leader in measuring the digital world today released a study of the global search market showing that more than 113 billion searches were conducted in July 2009, representing a 41-percent increase versus year ago. Google Sites attracted significantly more searches than any other engine with 76.7 billion searches conducted, or 67.5 percent market share. Yahoo! Sites ranked second worldwide with 8.9 billion searches (7.8 percent share), followed closely by Chinese search engine Baidu with 8 billion searches (7.0 percent share). Most of the top search properties worldwide experienced significant growth in search query volume versus last year, with Russian search engine Yandex growing at the fastest rate (94 percent) among the top ten.

Worldwide Search Market Overview
July 2009 vs. July 2008
Total Worldwide – Age 15+, Home/Work Locations
Source: comScore qSearch
Searches (MM)
July 2008 July 2009 Percent Change
Total Internet 80,554 113,685 41%
Google Sites 48,666 76,684 58%
Yahoo! Sites 8,689 8,898 2%
Baidu.com Inc. 7,413 7,976 8%
Microsoft Sites 2,349 3,317 41%
eBay 1,223 1,723 41%
NHN Corporation 1,243 1,526 23%
Ask Network 929 1,291 39%
Yandex 663 1,290 94%
AOL LLC 1,148 1,023 -11%
Facebook.com 743 879 18%

Europe Accounts for Most Searches, but Latin America Highest in Searches per Searcher

The dynamics of search behavior vary considerably across different parts of the world. Among the five global regions, Europe accounted for the highest share of searches at 32.1 percent, followed by Asia Pacific (30.8 percent) and North America (22.1 percent). Notably, Latin America exhibited the heaviest search behavior per person with an average of 13 search usage days in July and 130 searches per searcher. Europe had the second highest overall search volume per person (117 searches per searcher) while North America exhibited the second heaviest frequency (12.5 search usage days per searcher).

Worldwide Search Market Overview by Region
July 2009
Total Worldwide – Age 15+, Home/Work Locations
Source: comScore qSearch

Searches (MM) Share (%) of Searches Search Usage Days Per Searcher Searches Per Searcher
Worldwide 113,685 100.0% 11.0 103.3
Europe 36,446 32.1% 11.8 116.9
Asia Pacific 35,001 30.8% 9.3 84.7
North America 25,095 22.1% 12.5 110.6
Latin America 10,524 9.3% 13.0 130.4
Middle East - Africa 6,619 5.8% 10.5 97.3

About comScore
comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR) is a global leader in measuring the digital world and preferred source of digital marketing intelligence. For more information, please visit www.comscore.com/companyinfo.

الكلمات الأكثر بحثاً عالمياً للعام 2009 :

الكلمات الأكثر بحثاً عالمياً للعام 2009 :
michael jackson
facebook
tuenti
twitter
sanalika
new moon
lady gaga
windows 7
dantri.com.vn
torpedo gratis
الكلمات الأكثر بحثاً في مجال الترفيه للعام 2009 :
michael jackson
transformers
eminem
naruto shippuden
beyonce
peliculas id
paranormal activity
anime online
natasha richardson
poker face lyrics
الكلمات الأكثر بحثاً في ” المأكولات والمشروبات ” :
acai berry
picnic
クックパッド
tesco direct
senseo
peanut butter recall
nespresso commande
habibs delivery
mocktail
masterchef australia
الكلمات الأكثر بحثاً في المجال ” الرياضي ” :
real madrid
us open
ufc
sahadan
livescore
pacquiao vs cotto
wbc 速報
pga tour leaderboard
confederations cup
l’equipe football
أما الكلمات الأكثر تراجعاً لهذا العام عن العام السابق 2008 :
beijing 2008
euro 2008
heath ledger
barack obama
amy winehouse
kraloyun
dailymotion
bebo
wii
emule
وأما ما يخص أكثر الكلمات العربية بحثاً في العام 2009
في السعودية .. جاءت التصنيفات كالتالي :
كلمات البحث العربية الأكثر بحثاً

1- ترافيان
2- يوتيوب
3- سبق الاخبارية
4- بلياردو
5- هوتميل Hotmail
6- العاب
7- طرب توب
8- جريدة الرياض
9- فايسبوك
10. الوئام
11. كورة
الكلمات الأسرع نمواً :
1- عناوين
2- حرب القبائل
3- ألعاب البلياردو
4- ياسر القحطاني
5- باب الحارة 4
6- ستار اكاديمي 6
7- سبق الاخبارية
8- يوتيوب
9- حجوزات الخطوط الجوية السعودية
10 – فيس بوك بالعربي
وفي الإمارات .. جاءت التصنيفات كالتالي :
مواضيع البحث الأكثر انتشاراً :

موقع يوتيوب
فيس بوك
إيميل ياهو
إيميل ” Gmail ”
قولف نيوز
لعبة البلياردو ” gamezer ”
دبي مون (dubai moon)
شات العين
موقع ” malayalamanorama ”
العربية للطيران
الكلمات الأسرع نمواً :
حرب القبائل (tribal wars game)
موقع جيتكس ” gitex 2009 ”
نت لوق (netLog)
طيران دبي ” flydubai ”
بلاك بيري (blackberry)
رمضان 2009 ” ramadan 2009 ”
موقع تويتر ” twitter ”
ستار اكاديمي 6 (star academy 6)
الأتحاد للطيران ” etihad airways booking ”
خطوط ” kingfisher airlines booking ”
وذكر التقرير أنهم قاموا بإعداد هذه القوائم والرسوم البيانية باستخدام خليط يجمع بين العديد من الأدوات التي تقدم دراسة واضحة حول اتجاهات البحث العالمية والإقليمية السابقة والحالية بمستوى تراكمي.
وتم تنقيح النتائج وذلك لتجنب الاستفسارات المزعجة أو غير المناسبة والاستفسارات المتكررة للتمكن من إعداد قوائم تمثل “روح العصر” بأفضل صورة ممكنة